EFT: Érzelmi Felszabadulás Technika

Egyre népszerűbb az a nézet, hogy a betegségek mögött lelki okok húzódnak meg. Léteznek ezoterikus magyarázatok a betegségek okaira vonatkozóan, de a legkézzelfoghatóbban az Új Germán Medicina köti lelki síkon megélt konfliktusokhoz az egyes betegségeket, tudományos precizitással és logikával térképezve fel a konfliktus típusok és a szervi elváltozások kapcsolatát.

A betegségeket tehát tartósan megélt negatív érzések, érzelmek váltják ki. De miért tartósak ezek az érzelmi állapotok?
Előfordulhat, hogy maga a szituáció is tartós. (Pl. a munkahelyen kialakult rossz viszony a munkatársakkal, főnökkel.)
Nagyon sokszor azonban maga a szituáció lezajlik, de a lelki konfliktust magunkkal cipeljük hosszú időn keresztül. Mi ennek az oka?
Brandon Bays: Jelenlét-c. könyvében kifejti, hogy az érzelmek, legrosszabb esetben is egy hét alatt elmúlnának, ha nem ejtenénk csapdába őket egy sajátos módon.
Az a tipikus, hogy a traumatikus esemény alkalmával megjelennek a negatív érzelmek, mi pedig egy történetet kreálunk hozzájuk, amit azután vég nélkül ismétlünk magunknak. Ezzel folyamatossá tesszük a jelenlétüket. Mint az áramütött, aki megfog egy áram alatt lévő fém tárgyat, az áram görcsbe rántja a kezét, és nem tudja többé elengedni.

Az EFT egy szenzációsan egyszerű és hatékony eljárás arra, hogy "kikapcsoljuk az áramot ebből a fém tárgyból".
Az adott érzelemre és szituációra koncentrálva kopogtatnunk kell testünk néhány pontján, és tapasztaljuk, hogy megszűnik a negatív érzelem, fóbia, akár fejfájás vagy fogfájás is.

Az EFT technika felfedezője Gray Craig. Az eljárás megismerhető magyarországi terjesztőjének, Csontos Ágnesnek honlapjáról, ahonnan (mindjárt a kezdőlapról) ingyenesen letölthető a 100 oldalas kézikönyv.

A felfedező kérése, hogy mindenki, aki használni kívánja ezt a technikát, olvassa el az említett könyvet.
Itt van néhány bemutató filmecske:

EFT alapok, oktató film

EFT magyarul a Youtube-on


Végül pedig itt egy forgatókönyv egy rövidített módszerről:

Faster EFT By Robert Smith

Neked csak gyakorolni kell és fog ez működni akármilyen problémára.
Ez a kopogtatás nagyon egyszerű. Csak azt kell csinálni, hogy gondolj valamilyen problémádra, és csak kopogtass, ahogy mutatom.
Nem baj, hogy ha jobb vagy, bal balkezes kezes vagy, akármelyik kezeddel csinálhatod. Lehet mindkét kézzel is, vagy visszafelé, de most csináljuk úgy hogy felül a homlokunknál kezdjük. Az sem számít, hogy milyen sorrendben kopogtatsz. Gondolj egy problémádra. Honnan tudod, hogy problémád van: érzel valamilyen érzést. Lehet a tested bármelyik részén valamilyen feszültség, de ez mindenkinél más.
A tested reagál a gondolataidra, a feszültséget a mellkasodban, gyomrodban stb. érzed. Amikor a problémádra gondolsz, a szervezetedben valamilyen feszültséget, fájdalmat, kellemetlen érzést érzel. A szerveidben érzed ezt az érzést. A kínaiak felfedezték és használták évszázadok óta a testünkben létező meridián vonalakat amik testünk elektromos áramköreinek részei. Ha némelyik meridián nem működik rendesen, le van blokkolva, akkor fejlődnek ki a betegségek. Ezt mostani modern műszerekkel lehet mérni, tudományosan bebizonyított.
A kopogtatás, ezek a pontok kitisztítja, az áramlást beindítja. Nem muszáj ezt elhinni, csak fogadd el hogy ez így van, nem számít hogy hiszed vagy nem hiszed.
Nézzük mi történik, ha ezt elkezdjük használni. Elkezded ütögetni magad, ahogyan látod a videón és közben mondasz dolgokat.
Próbálj valamilyen problémádra gondolni, akkor előjön egy rossz érzés, fajdalom. Csak figyelj arra az érzésre, semmi másra. Csukd be a szemed. Gondolj valamire, ami nagyon bánt, idegesít, bosszant. Ha nem érzed magad békében, nyugodtan, akkor valahol nyomást, kellemetlen érzést érzel a testedben. Végy egy mély lélegzetet, és gondolj erre a problémára. Lehet ez valamilyen régi, gyerekkori emlék is. Mérd le a skálán az érzésed intenzitását, attól függően hogy milyen erős az érzés, a 10 a legerősebb, a 0 a leggyengébb. Vedd észre, hogy hol érzed és milyen erős ez az érzés. Ezt az érzést akarod megszüntetni, elengedni. Egy kicsit erősebbnek képzeld el, mint ahogyan eredetileg érezted, mintha valami hangerő szabályozót állítanál még erősebbre.
Ha már érzed azt, hogy erősebb az érzés, képzeld el a csukott szemeid mögött, hogy egy nagy fa áll előtted. Ez jelképezi a problémáidat. Mi történik akkor, ha elkezded a fa gyökereit kiszedni? Elszárad, kihal. Ugyanez történik a problémáiddal is: megszűnnek. Képzeld el ezt a fát! Ahogyan elpusztul, úgy tűnnek el a problémáid is, nem fognak többet zavarni téged.

Ezt a két ujjadat használod a kopogtatáskor. (Mutatja a mutatóujját és a középső ujját, összeteszi, mint aki jelentkezik.)
Szemek között: elengedek minden szomorúságot, ami az életemben történt.
Szem oldalt: elengedek minden félelmet.
Szem alatt: elengedek minden érzelmi traumát, rossz érzést.
Kulcscsont: elengedek minden reménytelenséget, stresszt, idegességet, tehetetlenséget, magamra hagyatottságot, elhagyatott érzést minden aggódást, minden rosszat, és minden mást (amire esetleg nem gondoltál) itt az ideje. Most biztonságosan elengedheted ezeket.
Megfogod a csuklódat a másik kezeddel, végy egy mély lélegzetet, és gondold azt, hogy a világ legbiztonságosabb, legbékésebb helyén vagy, jól érzed magad és békességben vagy. Harmóniában vagy Istennel, arra gondolsz, ami téged megnyugtat, ami neked nagyon jó, békesség áraszt el, és közben hangosan kimondod: BÉKESSÉG! Ez volt az első kör.

Kezdjük újra: és gondolj vissza az eredeti problémádra, az intenzitás már gyengült. Ha nem, csináld újra a fentieket.

Kopogtatunk tovább.
Szemek között: elengedem, csak ezt a szót mondod tovább.
Szem oldalt: elengedem!
Szem alatt: elengedem ! (Közben valóban próbáld érezni ezt: elengedem!)
Kulcscsont: elengedem.
Megfogod a csuklódat a másik kezeddel és mondod: elengedem.
Végy egy mély lélegzetet, kilégzéskor mondd: BÉKESSÉG.
Most lemérjük újra, mennyi maradt a skálán a negatív érzésből.
Most biztonságos elengednem, amire nincs szükségem. - ezt kopogtatom végig, addig amíg a skálán a 0-ig el nem jutok.
Ha még nem 0-nál vagy, akkor megnézed az erősséget és kopogtatsz tovább. Csak annyit hogy elengedem.

Ha már eljutottál a 0-ra, akkor kezdheted egy másik problémádnak a kikopogtatását.

Ha olyan helyen vagy hogy nem tudsz kopogtatni, csak gondolatban kopogtass, úgy mintha éreznéd a kopogtatást a testeden. (Ezt lehet csinálni sétálás közben, vonaton ülve akárhol minden feltűnés nélkül.)

A problémáidat te magad teremted meg. Amikor kikopogtattad, nem leszel szomorú többet, és ez nagyon jó dolog.

Ez a régi EFT-nek (Craig-féle) az egyszerűsített változata, és a leggyorsabb, leghatásosabb. Nem kell azt sem megmondani senkinek mi a bajod, nem kell megfogalmazni, csak rágondolsz és elengeded. A legtöbb problémát te okozod magadnak, nem szabad a szívedre venni semmit, amit mások mondanak. Amikor ezt mind megcsináltad, nagyon békésnek érzed magad. Olyan, mintha egy nagy kő esett volna le a szívedről. Nem bántanak tovább a negatív megjegyzések. Nem csúfolnak az iskolában.

Te rabszolgája vagy a saját gondolataidnak, ezzel megszünteted a rabszolgaságot, szabad leszel. Tudod kontrollálni magad és a környezeted, mindenki jobban fogja érezni magát, még a családod is.
Magunkra vesszük a felelősséget, nincs többé aggódás, félelem.


Szeretettel: VeSa

2010-08-16